Monday 21 February 2011

Duhai wanita masa kini..

Assalammualaikum wbt..

Tetibe otak ligat memikirkn topik nie..sbb hatiku slalu terkilan dgn wanita zmn skrg nie..mgkin da byk blogger yg tulis psai nie..tp xkesahla..aku suka nk igtkn lg..

Yg plg aku terkilan bab pemakaian..ble tgk rncgan tv yg bercorak muslimah,alhamdulillah da rmai yg pkai tudung..tp malangnya..rmai yg tutup rmbut bkn tutup aurat..hmm mgkin juga mereka hnya menutup urat la rsnya!!

Ble bli majalah bercorak muslimah plak(nama majalah dirhsiakn),isu mmg sronok bc..tp bab tang pemakaian..geleng kpala je la..tang mne yg depa dok kta muslimah pn aku xtaula..tudung dok lilit kpala je..dada trbukak..bju sendat mcm sarung nangka..astaghfirullahalazim..moga dijauhkn..mmgla nmpk cantik..tp apa gunanya cntik di mata mnusia tp buruk di pandangan Allah..silap2 terbakar akhirat nnt..nauzubillah..

Ble bukak paper plak,de byk kes2 khalwat,buang bayi,dadah..juaranya bngsa mne lg..sah2 la bgsa “mim”..kdg2 smpai rs malu nk ngaku..mujurla I bkn mim tulen..ahaks..(sory2 bercanda dong)..sedih2 tgk ank bgsa sndri..bgsa lain maju ke depan..tp bgsa kta maju kedepan dlm bab2 yg hina..cmne la nk maju..diri sndri yg bodoh..Allah kurniakn akal utk berfikir tp xgunakn..ish3..pe la nk jd..

Owh ye,nie berdasarkn pngalaman sndri..penah aku & adik2 terserempak ngn sorg makcik nie..dlm lgkungan 40an rsnya..sedih kut tgk dia..sbbnya pemakaian dia sgt mnyedihkn..orgnya sihat je..tp malangnya mgkin dia gila sat kut..tu berdasarkn jwpn dri adik2 aku..yela..mne tak kami simpulkn cmtu..bleh plak dia pkai skirt ¾(ala2 nk smpai lutut gakla) pastu pkai tudung..bknkah org yg hlang akal je leh pkai cmtu?sbb dia xmmpu nk bezakn antara aurat dan dosa kn..geleng2 kpala je kami..hopefully makcik tu insaf 1 arie nnt..

Lg 1 bab mulut..tu lg bhaya..x dinafikn aku pn laser gak kdg2..tp aku rs kalo bnda tu utk kbaikan apa salahnya kn..huhuu..

Kepada saudari muslimahku,moga kita dijauhkn dri perkara2 yg mnghalang kta msk syurga..Kepada saudara muslim plak,tlglah igtkn wanita2 yg berada disekitar anda..

Okess..tu je la utk entry kali nie..insyaAllah de masa & topik aku update lg..wassalam..

p/s=owhh sok kna p hospital lg..hopefully everythgs gonna be sttle..ameenn..:)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...