Friday 19 August 2011

akhirnya...:)

Assalammualaikum wbt,

Salam jumaat yang berkah..hari nie baru ada masa nak update entry..kebetulan pula, hari nie adalah seminar terbuka untuk anis,oya dan mira..so officially all of my housemates are graduated..yeayyy..

Alhamdulillah semuanya selesai on time..predictable..semuanya dipermudahkan oleh Allah..syukur sangat-sangat..dan insyaAllah aku bakal pulang 25hb nie dengan gelaran Sarjana Farmasi..owhhh setelah berhempas pulas di UiTM 3 tahun dan 2 1/2 tahun di UGM,akhirnya aku berjaya juga mengenggam ijazah farmasi..sangat tidak mempercayai diri ini mampu..huhuuu..sebab banyak sangat dugaan yang datang sepanjang tempoh aku belajar..sobsobsob..(terharu)

Bulan Ramadhan nie memang bulan yang sangat berkah..berdoalah kepada Allah..insyaAllah akan dikabulkan selagi kita tidak syirik, murtad atau melakukan dosa-dosa besar..bulan yang penuh maghfirah iaitu bulan keampunan..:)

Owh ya,nak cerita kat korang pasal hari seminar aku..memang subhanallah..Allah permudahkan walaupun ada dugaan sebelum mula seminar..masa hari seminar, ruang yang aku tempah untuk seminar tetiba je ada orang pakai ruang tu..memang bengang lah juga..sebab aku dah tulis nama kt tempat tempah ruang tu.suka-suka hati je pakai..bolak-balik juga la aku nie naik turun pejabat akademik uruskan ruang..nasib baik aku datang pukul 1..seminar lak start kul 2..dahla pakai baju kurung terpaksa jalan dengan ganas dan tidak ayu..hohooo..bila aku tanya kat orang yang pakai ruang tu dia pun macam serba salah..sebenarnya bukan salah orang tu pun..salah lg sorang budak indon yang pakai ruang aku..sebab budak tu seminar lepas kawan dia pukul 1..so dia terus amik ruang tu..padahal dia patut amik ruang lagi 1..dan kebetulan pulak ada meeting untuk orientasi kat ruang lagi  tu..ada lecturer lagi..nak tak nak aku terpaksa cari ruang lain..yang budak pompuan tu da selamat la pasal ruang..grrrr..bengang giler..dalam hati aku punyalah memang menyumpah2 la..nasib pose..adalah batasnya gak..aku rasa macam nak doakan yang jahat je kat budak tu sebab dia dah aniaya aku..tapi tak baik la..biarlah dia jawab dengan Allah waktu akhirat nanti..

Alhamdulillah berhasil dapatkan ruangan..pastu nak pasang LCD pulak..LCD tak compatible ke ape entah..bila dicucuk ke lappy tak keluar kat skrin LCD..yang terharunya tau tak sapa yang tolong setting-setting LCD aku tu?memang aku terharu sangat-sangat..Pak Sugiyanto lecturer pembimbing aku yang adjust2..aduuhh..mana pernah dosen aka lecturer yang settingkan untuk student yang nak seminar..selalu dosen akan duduk terus je kat kerusi untuk tengok prentation dan bagi markah..ini dah terbalik pulak..segan giler aku..sampai kawan-kawan aku cakap aku paling manja dengan Pak Sugi sampai siap pasangkan LCD lagi..dah la Pak Sugi datang 30 minit lagi awal sebab beliau setting kat hp aku punya seminar jam 1.30..huhuuu..miscommunication pulak..jadi malu dehh..>.<

Selesai presentation, aku diberi nilai A dengan markah melebihi 75 markah..alhamdulillah..aku masa tu betul-betul dah pasrah..dapat B pun tak kisahla..asalkan aku selesai grad..dah tak sanggup nak abiskan duit parents kat sini lagi..lagi lama stay lagi banyak pakai duit..huhuuu..dah tiba masanya untuk membalas jasa mak yang banyak berkorban untuk aku..:'(

Alhamdulillah memang Allah permudahkan segalanya untuk aku dan kawan-kawan..pesanan untuk diri sendiri dan teman-teman..ingatilah Allah saat kita senang supaya saat kita susah Allah akan ingat akan kita hambaNya ini..:)

p/s= insyaAllah bila-bila free aku update lagi entry..barang-barang belum kemas lagi..aarrghhhh tidakkk..banyak barang,buku..pening macam mana nak bawak balik nie..-_-"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...