Saturday 24 September 2011

Homemade Sticky Rice Cakes for TteokBokkI and TteokGuk (떡볶이 떡)

Assalammualaikum wbt,
Hi kawan-kawan..semoga kalian sihat hari ini..aku macam biasalah masih menjalani rawatan anti virus..tinggal lagi 2 hari je nak habis ubat antivirus tu..
Hari nie aku nak share dengan korang semua resepi spicy rice cake atau nama glamernya deobukki..makanan nie asal korea..jadi sape-sape yang biasa makan korean food mestilah familiar dengan deobukki nie..kalau ikut tahap kesusahan untuk mrmbuat nie bolehlah dikategorikan sebagai sederhana..kalau ada kemahuan insyaAllah akan mudah jalannya..ngeeee..:D
Untuk membuat deobukki nie perlukan rice stick cakes..kalo kat korea boleh dapat yang segera..kalau kat malaysia nie aku tak surelah ada ke tak..tapi macam takde je..jadi aku buat sendiri berdasarkan resepi dan cara-cara di video youtube nie..tapi aku ubahlah sedikit caranya terutama pada penggunaan breadmaker..sebab takde jadi aku uli pakai tangan je..heheee..



kalau da selesai buat rice stick cakes nie bolehlah lanjutkan masak deobukki..tunggu entry selanjutnya..selamat mencuba..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...