Sunday 2 October 2011

macaroons-nampak senang tapi tak semudah yang disangka..

Assalammualaikum wbt,

Hi semua..Semoga korang sihat-sihat sejahtera lah hendaknya..aku pun alhamdulillah sihat..cuma gigi je rasa sakit sikit..maybe nak tumbuh geraham bongsu..:(

Owh ya,nak cerita kat hangpa la nie..malam tadi aku buat macaroon..tau tak menatang apakah itu?aku rasa hangpa lagi arif dan bijaksana tau pasal benda nie dari aku..aku mengetahui tentang macaroon nie masa tengok citer korea..hahaaa..kesian betul adik aku kata..ayat adik aku "tu lah..dok indon lama sangat sampai macaroon pun taktau"..hampehhhh tul..

Aku pun google-google tengok mana nak cari macaroon..pastu aku dapati harga benda nie mahal dowhh..lagipun tempat-tempat yang jualnya high class sangat..tak mampu cek nak pi sana..contoh tempat yang jual kalau kat KL->gardens,harrods..mak aihh..tu tempat sopping mak datin..aku penanam anggur..mana mampu..hukhukk..

Pastu aku pun carilah resepi kat internet..cari video kat youtube..jumpa la..nampak macam kacang mak lodek betul nak buat nie..aku pun excitednya downloadlah videonya..tak sabaq kut nak buat..padahal rasa pun tak pernah..tengok gambo je..tp dah leh agak kut rasa dia macam mana..sebab adik aku penah rasa..dia kata manislah..akhirnya malam nie aku buat..tapi ternyata tidaklah semudah yang di youtube..makan masa lama lah juga nak buat..ditambah a few incident terluka jari kiri..ouuchhh..darah nonstop then mak yang tolng settlekn camne nak pisahkan macaroons dari kertas sebab melekat..hohoo..ada jugaklah kena membebel dengan mak..:p

Ha nielah video yang aku belajar..pix macaroon aku tak sempat nak transfer dari bb lagi..insyaAllah bila aku free aku update pixnya..tak jadi pun macam macaroons dalam video nie..sedih tau..takpelah..praktis make purrfect kan..nanti nak try lagilah..tapi bukan dalam masa terdekat..sebab mak dah bising..tak larat nak dengar bebelan lagi..boleh bernanah telinga..uhuk2..hmm patutlah harga macaroons nie mahal..bukan senang nak buat..agak remeh dan bahan dia agak mahal sebab pakai almond yang dikisar atau tepung almond..hmm..



jengjeng..sape nak tengok gambar macaroons gue?sila lihat di bawah..nie la ha..tak comey..tapi rasanya okaylah kut..yang penting terjamin bersih dan halal sebab kita buat sendiri..heheee..



p/s=sape-sape yang buat jadi sharelah rahsianya dengan aku..takpun sape-sape tau kat mana nak beli macaroons murah ke bolehlah bagitau..:)

1 comment:

  1. sedppnya..nakkk..heehe..xpernah makan lagi..walaupun x cantik..halal.kita buat sendiri...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...