Wednesday 27 July 2011

berita yang sangat mengejutkan aku...

Assalammualaikum wbt,

Apa khabar kawan-kawan hari nie?semoga semuanya sihat dan di bawah lindungan Illahi..pagi tadi(errmm takdela pagi sangat pun..dalam pukul 11 pagi) aku dengar 1 berita yang sangat mengejutkan aku dari oya..oya nie housemate aku yang sama-sama kenal dari malaysia lagi..dulu kami sama-sama amik diploma kat uitm penang..oya citer pasal shocking news tentang adik kepada roomate aku dulu masa kat uitm..sangat-sangat terkejut dan sedih dengar kisahnya..

Aku tanya lah oya macam mana dia leh tau pasal citer tu..kata oya, dia dapat tau dari paper harian metro online..dan diberitahu oleh salah seorang dari kawan kami gak..kalo nak tau lebih lanjut pasal berita tu bacalah metro..tapi aku rasa macam tak betul sangat je berita tu..especially pasal dakwaan adik ex-roomate aku tu bunuh diri..mustahil lah orang Islam tergamak nak bunuh diri sendiri..sebab tau sendiri kan kalo hukum bunuh diri macam mana..sah-sah lah dah murtad..

Kesian exroomate aku tu..dia baru je berkahwin beberapa bulan lepas..dan aku dengar citer yang dia tengah pregnant pulak sekarang nie..dan dengar citer macam something also happened to her mother..sedihnya..aku sebagai kawan pun taktau nak cakap macam mana..sebab aku dah anggap exroomate aku nie macam kakak sendiri..sebab usia dia lebih tua 3 tahun dari aku..semoga Allah memberikan kesabaran yang tinggi untuk my dear sis..semoga dia tabah untuk hadapi dugaan yang berat ini..

p/s=tak tau nak describe perasaan aku ketika ini..segalanya bercampur baur..kalaulah aku ditempat dia apakah aku mampu untuk tersenyum lagi..ya Allah please ease her way..:'(

2 comments:

  1. Bantula dia dengan doa-doa... Semoga disenangkan penderitaan sahabat tu....

    ReplyDelete
  2. @pbawa wacana=insyaAllah..terima kasih atas peringatan dari anda..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...