Wednesday 27 July 2011

ps i love you..

Assalammualaikum wbt,

Maaf kawan-kawan hari tu entry pendek je pun sebab pinjam lappy orang lagi..kali nie dan entry seterusnya akan lebih bervariasi-->errr lebih panjang kut..sebab alhamdulillah aku dah ada lappy semula..alhamdulillah..thank you Allah..thank you mum..sangat-sangat menghargainya sebab dalam kehidupan seorang pelajar takdelah yang lebih penting melainkan laptop atau komputer..alhamdulillah,aku dah selesai exam remedial pagi tadi..no more paper examination after this..tunggu masuk seminar tertutup 1hb nie,seminar terbuka tak confirm tarikh lagi dan graduate!!!ah tak sangka cepat betul masa berlalu..

Okaylah..kali nie punya entry adalah tentang review movie yang aku baru tengok tadi..hari tu masa tengah busy print thesis aku pun copylah sekali citer dari hard disk wawa..aku pernah tau movie PS I love you tu adalah dari novel..jadi bila nampak ada movie tu terus aku copy..tunggu abis exam baru nak tengok..sebabkan pagi tadi dah abis exam so aku pun meng'reward'kan diri aku layan movie nie..heheeee..

             :::nielah rupa poster movie tu..

Memang movie nie sangat-sangat touching..sebab baru je start tak sampai 5 minit aku dah start amik tisu(paham-paham je lah kan)..nasib tengok sorang-sorang..sedih,terharu semua campur gaul rata..cerita nie berkisar tentang kasih sayang yang tulus seorang suami terhadap isterinya walaupun dia dah meninggal dunia..suami yang sangat-sangat romantik,penyayang,penyabar terhadap kerenah isterinya..walaupun dia dah meninggal tapi dia pastikan isterinya ada orang temankan..pendek kata korang tengok sendirilah..

Aku memang suggest sangat-sangat korang untuk tengok..walopun adalah a few adegan macam sensor kalo untuk budak underage..tapi tak penting pun..yang penting isi utama cerita nie..aku tak surelah movie nie keluar tahun bila..tapi tetap best movie all of the time..

Bila tengok cerita nie,jadi teringat kat arwah ayah..the best dad ever..mak pun pernah cakap takde sape-sape pun kat dunia nie leh ganti tempat ayah sebab takde orang macam ayah..sobsobsob..wonder if i can find someone like him too..berbalik kepada citer PS I love you nie,aku pun tertanya-tanya wujud ke suami macam nie..yang still fikirkan rancangan hidup untuk isteri dia setelah peninggalan dia..sweet sangat-sangat..owhhh aku cair jap tengok karakteristik macam nie..heheeee..berangan japp...:p

Whatever pun yang penting kriteria utama dalam pencarian suami adalah beriman..romantik saja tapi tak beriman apa gunanya..sah-sah tempah tiket masuk neraka bersama-sama..nauzubillahi min zalik..

p/s-tak kira siapa kau dan dimana jua kau berada aku yakin kau akan menjemputku untuk bersamamu di jalan Illahi..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...