Friday 16 December 2011

hari busy..eh yeke?

Assalammualaikum wbt,

Hi kawan-kawan..semoga kalian sihat sejahtera..aku pun alhamdulillah sihat walaupun bandar Taiping nie asyik hujan je..biasalah..nama pun bandar hujan kan..takkanlah tetiba turun salji pulak..heheee..

Hari nie aku busy sikit..(sejak bilalah pulak busy kn?;p) takdelah cuma hari nie aku menjadi chef untuk lunch..selalunya kan memang mak aku la yang masak..tak pun makcik kantin or makcik kedai yang masak (tapau lauklah maknanya tu..heheee)..jadi semua menu lunch aku yang sediakan hari nie..tetiba rasa nak makan nasi ayam..dan kalau hangpa nak tau,nie adalah kali ke2 aku masak nasi ayam setelah 2 tahun..heheee..punyalah lama ye nak masak nasi ayam..:p masa 1st aku masak time raya haji tahun 2009..masa tu saje-saje celebrate raya haji di rantauan (kononlah)..

Petang tadi aku pi rumah kakak sedara aku..anak dia kenduri esok..dah kawen lagi sorang anak buah aku..tahun nie je da 3 orang anak kakak sedara aku kawen..tadi berkesempatanlah jumpa dengan sorang lagi anak buah aku yang dah kenduri bulan 6 hari tu..masa tu kebetulan aku masih kat jogja dan mak aku pun pi umrah jadi tak dapatlah pi kenduri dia..sempatla aku sembang-sembang dengan anak buah baru (wife anak buah aku)..pening juga memikirkan nak bahasakan diri apa ye..sebab aku dikira pangkat makcik..lantakla aku beramah mesra macam biasalah..rupa-rupanya dia baru 23 tahun..owhh mudanya..segan aku..ngeeee..pastu dengar berita tahun depan dorang dan lagi 2 anak sedara yang dah kawen bakal menimang cahaya mata..mabruk...dengan itu tahun depan aku bakal menimang cucu..errr..errr..macam kelakar kan..umur 24 dah ada cucu..nasiblah bukan cucu betul..cucu sedara je..hahaaaa..nampaknya aku sudah tidak muda lagi..ngahahaaaa..(entry perasan tolong abaikan..)

Okaylah..tu je nak cerita..next week giliran sepupu aku pulak tukar status..nampaknya sepupu yang sebaya aku tinggal aku je la eh?aiyaaa..abislah..nasib baik i awet muda..tadi pun de yang ingat aku anak bongsu mak aku yang baru abis SPM..kahkahkah..(perasan jap..;p)

p/s=nak pi makan nasi ayamlah..ngeeee..:D

2 comments:

  1. heheee..xpela skali skala puji diri sndiri..tp kan bgs tau awet muda nie..org xsgka akk umo 24 so xde org tnya psl kawen..ngeheee..igt akak stil bljr lg..:P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...