Tuesday 20 December 2011

astaghfirullahalazim..

Assalammualaikum wbt,

Maaf kawan-kawan sebab aku share pasal video semalam..mesti korang pun suka kan pasal video tu..aku pun suka..almaklumlah..sebagai seorang wanita(eh gadis) aku pun rasa berbunga-bunga hati kalo betullah de orang buat camtu..dah la proposed pastu bagi benda yang diidam-idamkan..alahai..oppss..maaf..kali nie taknak cakap sweet dah..walopun benda tu sweet..:(

Bila aku fikir-fikir balik,astaghfirullahalazim..aku rasa macam ini adalah mainan dunia..dimana kita tak merasa bersalah pun atas perkara yang kita buat..bukanlah aku cakap video tu salah..cuma mungkin lebih baik untuk koleksi peribadi..lagipun mereka hanya bertunang..bertunang tidak menjanjikan apa-apa..masih ada batasan yang perlu diikuti..bukanlah dengan lesen bertunang itu kita bebas untuk berdating,telefon berjam-jam,bermanja-manjaan dan lain-lain yang diharamkan sebelum bernikah..

Dan kita pun menyokong dengan dah alasan bertunang..ohh alangkah malunya jika pertunangan terpaksa diputuskan akibat tiada jodoh..apa-apa akan berbalik kepada maruah perempuan..trust me..i've got a friends that been into this situation..she's been engaged twice..the 1st engagement was called off but everybody keep blaming her..well,nothing last in this world..

Aku seorang hamba Allah yang hina ingin meminta maaf sebanyak-banyaknya jika aku turut menyumbangkan rasa sweet kepada korang..maaf..kepada tuan empunya video juga maaf..aku bukan niat nak burukkan..tapi cuma menegur atas dasar Islam..Rasulullah sendiri menyarankan kita agar menyembunyikan pertunangan tetapi menghebahkan pernikahan..tetapi jika ada yang bertanyakan status maka wajiblah diberitahu pada orang tu yang kita dah bertunang..ada hikmahnya Rasulullah menyarankan kita berbuat begitu..:)

p/s=nanti nak mengupas pasal bertunang lah..:)

1 comment:

  1. Assalam.. sedikit pndangan jer..
    Sbenarnye kn pertunangan ni adalah proses perkenalan, makanya klau terputus mmg xde apa2 pn sbnarnye tp mmg budaya Melayu klu bertunang ni mknanye dh confirm nk khwin.. so, if anything happen to that engagement, seolah2 2-2 pihak akan d persalahkn & rsa malu dgn org ramai..

    Dlm Islam pn prtunangan ni hnyalah sebuah ikatan janji, bkn ikatan dgn cincin.. klu x serasi bleh mntak putus.. Wallahualam..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...