Tuesday, 6 December 2011

urat leher terseliuh..T.T

Assalammualaikum wbt,

Apa kabar kawan-kawan?semoga kalian sihat sentiasa.kali pertama aku menaip entry dalam keadaan seperti tajuk di atas..sakit woo..huaaaaa..

sebenarnya dari semalam lagi aku kena benda nie..tiba-tiba bangun pagi tak boleh nak gerak leher kiri..gerak rasa sakit sangat macam nak tercabut rasanya (poyo je ayat) tapi memang sakit sampai boleh membuatkan orang macho pun leh meleleh tau..memang rasa ya Allah nikmatnya kesihatan yang Engkau berikan sebelum nie..time solatlah paling sakit sekali..tapi alhamdulillah dengan sakit juga pergerakan solat jadi lebih perlahan dan gracefully..mungkinlah sebelum nie semuanya kasar..jadi Allah bagi ujian macam nie supaya lebih bersopan tak kira dimana saja dan apa yang aku lakukan..:')

Semalam google-google gak manalah tau ada petua untuk sakit aku nie..sebab nak guasa,adik aku takdelah pulak..dia balik lambat lagi..huaaa..pastu guasa sendiri kuranglah efektifnya sebab tak dapat nak guasa belakang badan sendiri..pastu dok sapulah balm panas..akhirnya terjumpalah 1 petua guna ayat Quran untuk urat leher terseliuh..pakai surah Al-Fil..menurut petua tu,guna tapak tangan pegang kat tempat bengkak atau sakit pastu bacakan surah Al-Fil..kemudian AMINkan..insyaAllah..surah al-fil nie surah pasal burung ababil serang tentera bergajah..ingat tak?kalo tak ingat pi bukak muqaddam balik..:p pastu petua lagi 1 aku dapat kalo urat kaki terseliuh guna cara yang sama cuma kali nie pakai surah al-Zalzalah..selamat beramal..doakan aku ye kawan-kawan..leher tegak je dah macam robot je sekarang..sadiss..tapi semoga setiap penyakit yang Allah beri menjadi kifarah untuk dosa-dosaku yang banyak tak terhitung..:'(

p/s-semalam dah tak tahan sangat telan gakla arcoxia 120mg..last stock..syafakillah nurzatul effa..:')

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...