Saturday 19 March 2011

hari mengemas2 & memberes2 barang..

Assalammualaikum wbt..

Arie nie arie sabtu..kalo sem2 dlu,arie sabtu adalah waktu yg paling dinanti2kan..sebab bleh overslept,bleh lepak2,jalan2 lapangkn minda..heheee..tp setelah masuk sem 8,mne de kuliah da skunk..jadi wat masa skunk everyday is holiday..yaahhhooo..;p  masa skunk free byk sbb blum wat data collection kt hospital lg & belum masuk period KKN(ala2 khidmat masyarakat kt desa2 di jogja) yg akan amik masa 2bulan..hopefully okla..snior sume cakap santai je time KKN..aku cuak sbb rsau tempat tu..tambah2 lak aku nie jenis imuniti lemah ckit..tu yg lagi risau..KKN kali nie byk nk antar ke tempat2 yg kena letusan merapi dlu..

Disebabkan hari nie sabtu,pas subuh lg aku da p basuh baju..nasib la dok umah nie leh pakai washing machine..kalo tak mau pengsan gak..hahaaa..padahal umah2 sebelum nie cuci tangan kut..;p
pas siap mendobi,naik blk ats katil..hahaaa..cver tidola..smalam aku terpaksa jd pak jaga..tetibe kul 12 ke atas bunyi something kt atas siling umah..cuak la sume org..takut gak kalo2 de orang panjat siling ke..da la de projek pembinaan sebelah umah nie..betul2 dekat sampai xde space in between rumah..dinding umah sebelah dgn dinding umah aku nie betul2 sebelah je..abis ruang cahaya bilik aku da ditutp..so bilik aku da jadi ala2 gua kelam skunk..tu yg lg lena tido..hahaaa..;p

pas da selesai tido & urusan personal,sapu2 la ckit lantai dlm bilik nie..berhabuk..tukar cadar nk basuh..selesai..pastu trun bwh(bilik aku tgkt atas),p basuh cadar & towel lak..sambil2 tu breakfast(eh brunch kut..;p)..arie nie anis,roomate aku wat spagetti alfredo(ala2 kuah cream cheese)..okla rasa dia tp agak muak kalo makan byk sebab cheese&susu..pastu p sidai cadar& towel td..sambil2 tgk kain yg basuh pagi td..eh da kering la..kejap je da kering sebab pagi td matahari galak bersinar..hehee..

angkat kain pastu da masuk waktu zohor..solat& ngaji..pastu melepak dpn lappy nie..sambil la melipat kain2 td..sambil2 membaca artikel2,blog2,news & updating my blog..heheee..kata cik oya-cik pa,lipat kain tuh,jgn dok ngadap fesbuk je..aku jwb=sambil2..ala2 surirumah berjaya..hahaaaa..;p

p/s=cuaca petang nie da mula berubah..matahari da hilang..nampaknya awan hujan macam da nak beraksi..hujan itu rahmat dari Allah..maka,berdoalah time hujan insyaAllah makbul..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...