Saturday 19 March 2011

Those sweet memories..:)

Assalammualaikum wbt.

Entry kali nie adalah utk mengimbau kenangan indah masa sekolah dulu..bahagia zaman sekolah..:)

I really MISS school life!!

Masa berjalan begitu pantas..tak sedar pun yg skunk nie aku da pun nak abiskn degree..padahal rasa mcm bru je abis form 5 & diploma..cepat btl masa..tak lama lagi aku akn masuk blk alam kerja..alam ubat..hahaaa..cam scary je kn..;p

Nak sambung citer pasai zaman sekolah aku la..rindunya ngan kawan2..kebanyakkan kawan2 aku sume da keje or sambung master..de gak yg da nk melangkah masuk alam rumahtangga..

Aku nie dari darjah 1 sampai la form 5 dok girls school..sekolah rendah aku-SK(P) TREACHER METHODIST TAIPING..sekolah menengah-SMK(P) TREACHER METHODIST TAIPING..kalo adik beradik lelaki plak sume masuk boys school-KING EDWARD..bile aku cakap aku girls school dri skolah rendah sampai menengah mesti de orang tanya bes ke?paling aku xbleh blah penah de kawan aku tanya “cmne ko bergaul ngn boys?” aiyayaaa..mcmla adik bradik aku bukan laki kn..girls school nie sgt2 bes..nie dri pendapat aku la..sbb bebas nk wat pe je..cikgu laki pun cikit je kt sekolah aku..so xdelah budak2 pmpuan nk segan2..hehee..

Aku nie masa sekolah rendah ‘slow’ ckit especially dri segi akademik..xdelah hebat sgt2..biase2 je..masa aku darjah 3 cikgu kelas penah panggil aku mulut murai..huaaaa..(cikgu walopun saya mulut murai tapi saya dapat no 1 kut tahun tu..huhuu..) cant help it..aku rasa link dgn genetik..mungkinlah sebab mak aku kan cikgu..hahaaaa..;p Masa sekolah menengah aku sama sekolah dgn mak aku..so glamer la ckit..orang tau la aku anak cikgu..heheee..sah2 la xde sape berani buli kn..lgpun masa naik sekolah menengah aku aktif ko-kurikum & kurikulum..bykla gak join2 pertandingan..result pun alhamdulillah xdelah cemerlang sgt tp bolehlah membanggakn parents..

Besfren aku de variasi masa skolah dlu..dri pelbagai bangsa..heheee..1 of my bestfren Chinese girl named erin..dia pun sama talkative mcm aku..dia sgt pandai sebab dia budak PTS..tau kan exam yg lompat darjah 3 p darjah 5..dia antaranya..kami jumpa masa skolah menengah..skolah rendah dia sekolah lain..sama2 obses hello kitty..heheee..aku paling igt skali kalo masa kelas aku xstop cakap nnt erin akn cakap”efa,nnt I nk letak u dalam box kalis suara”hahaahaa..kelakarla zaman skolah..rinduuuuuuunyyeeeee..especially masa sekolah adakan hari kantin utk kumpul dana..masing2 kelas akn wat jualan..seronok gler ms tu..ble de dedication,kami akn tukar hadiah sesame sndiri..yelah budak2 klas lain sume byk de boipren..tp kalo budak2 klas aku nie sumenye baik2 belaka(ala nerd kut..haha)..jarangla de yg kapel..termasuklah aku..hahaaaa..dlu pnyelah anti-boys..;p



      nie masa form 2..

    pix class masa form 3..heheee..


   nie masa form 4..cube cari aku yg mne 1..;p


Well,masa yg berlalu xkan kembali..Cuma yg tinggal memori utk dikenang..nnt leh cter kt anak2 cucu..heheee..

P/s=kata pujangga-barang yang lepas jangan dikenang..tapi aku tetap suka mengimbau nostalgia..sejarah itu yang mencipta masa depan..:)

2 comments:

  1. Simpan lagi gambar lama eh..sweet memories tue..

    ReplyDelete
  2. aa'ah..suka tgk gambo lama2..sbb every pix have a story behind it..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...