Wednesday 22 June 2011

alhamdulillah..:')

Assalammualaikum wbt,

Ohaiyo gozaimas..jarang kan entry aku pagi-pagi..sebab pagi-pagi aku busy ckit..beselah..sibuk dengan thesis la..tiap-tiap pagi pi hospital amik data patient..alhamdulillah now it's over..dah selesai amik data kat hospital panti rapih..dan yang paling penting berjaya dapatkan guideline hospital untuk penelitian aku..yeaayyyyy!!!!alhamdulillah..

Tau tak perjalanan untuk aku amik data di hospital panti rapih memang memerlukan tahap kesabaran yang super tinggi..bukan lah sebab perjalanan nak pi hospital jauh ke ape..dekat je hospital nie dengan umah sewa kami..ada la dalam 10 minit merempit..yang kena kesabaran tinggi tu untuk prosesnya kebenaran amik data..untuk mendapatkan kelulusan sekejap je..tapi untuk tunggu turn amik data makan masa selama 2bulan..iaitu selama tempoh aku KKN..nasib lah KKN tu kat atas gunung..jauh nak pi ke hospital..

segalanya berjalan lancar bermula bulan 6 nie..alhamdulillah..berkat doa mak juga..proses amik data tu selesai 2 minggu je..setiap hari aku kena bukak rekod medical patient..kena review..baca kisah-kisah perjalanan penyakit patient..dahsyat kan..dah terasa macam doktor pulak..heeeee...berangan betoii..:p

Starting isnin aku kena pi lagi ke hospital untuk amik guideline hospital dalam menangani patient keracunan..tu tajuk thesis aku..pasal kes keracunan..isnin jumpa bahagian admin untuk tanyakan..dorang suruh tanya terus ke bahagian emergency..just bawak surat izin dan kad penelitian je..disebabkan aku tak bawak surat terpaksalah tunggu selasa untuk proceed..selasa pagi aku pi jumpa lecturer aku untuk membentangkan hasil data yang aku review..Pak Sugiyanto cakap "data udah cukup bagus..kamu bisa proceed"..alhamdulillah ala kulli hal..pas selesai jumpa aku suruh anis dropby je aku kat hospital untuk pi mintak guideline lagi..ada la dalam 10minit aku tunggu nak jumpa ketua nurse..selepas aku dengan detail menceritakan tujuan aku nurse tu cakap suruh jumpa dengan doktor ketua bahagian emergency..aku pun tanya la bila boleh jumpa doktor tu..dia cakap malam nie(selasa) doktor t u masuk syif pukul 9 malam..nanti datang pukul 9..mak aih..kena mai hospital pulak malam-malam demi mendapatkan guideline tu..nasib baiklah wawa junior aku temankan..yelah..malam-malam bermasalah sikit nak merempit sebab --> rabun malam tahap kronik..-_-"

Tapi aku takdelah datang betoi-betoi pukul 9..yelah doktor tu baru masuk syif je kut..terkujat dia kalo aku terus datang terjah..heeeheee..dalam pukul 10 aku dengan wawa pun merempit berdua ke hospital..dapatlah jumpa dengan doktor tu..Dr Adrian namanya..aku pun explain tujuan aku as usual lah kan..pastu doktor tu cakap datang esok pagi je lah sebab kantor(office) tutup malam nie..huuuu..beliau suruh aku datang pagi pukul 7.15 sebab dia baru habis syif pukul 7..takpelah..gue sanggup deh..-_-"

Seawal bangun subuh,pukul 5 pagi aku terus settlekan laundry dan sambil-sambil tu melayan rancangan pengisian ilmu..pukul 7 aku pinjam motor naemah dan terus merempit bersendirian ke hospital..sampai-sampai je tepat pukul 7.15am..fuuuhhh..tegok-tengok doktor tu dah pi ke kantor admin beliau..pak guard yang jaga depan emergency tolong sampaikan pesan doktor tu suruh tunggu depan kantor sekretariat..hmm..aku da cuaklah..kat mana pulak kantor sekretariat nie..sampai 4 orang aku tanya..2 pakguard 1 pakcik tukang sapu dan 1 nurse..heheee..sebab tersesat pulak..dalam 10 minit doktor tu datang jumpa aku..sebab aku tunggu kat kerusi depan kantor tu..beliau serahkan guideline tu yang dah siap difotostat..alhamdulillah..rasa macam nak melompat girang je masa tu..akhirnya dapat juga..pastu aku pun pulanglah dengan hati berbunga-bunga dapat guideline..dan yang bestnya doktor tu cakap kalo ada apa-apa masalah boleh contact tanya..selesai 1 masalah dunia..:)


terima kasih ya Allah..kerana mempermudahkan segalanya untukku..:')

p/s=terima kasih kepada mak sebab tak putus-putus doakan epa dan beri sokongan ..epa sayang mak sangat-sangat..mmuuuuaaahhhxxxxxxx..:D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...